Google+

Saturday, January 12, 2013

4

FUNDA PARA TABLET / COVER FOR TABLET

Posted in , ,

Pues aquí os traigo una nueva creación. A mi, personalmente siempre me ha gustado regalar cosas hechas a mano porque me parecían más especiales y a las cuales se les dedica un esfuerzo especial que probablemente la otra persona vaya a valorar más. Y bueno, este a sido un regalo que he hecho para mi tía Jackie. Recientemente mi tío le había comprado una tableta Samsung preciosa, la cual tenía totalmente desprotegida sin funda.


Y nada anoche, por fin decidida a terminarla, me pasé la mayor parte de la noche terminandola y es que cuando ves el resultado tan cerca en tu mente, es difícil dejarlo para más tarde. Pues bien, como motivo personal, le hice cosí una 'J' en un trocito de tela y se la coloqué en uno de los laterales. Yo no sé bordado (aunque estoy muy interesada en aprenderlo) pero bueno, lo hice como pude. Supongo que el cansancio que tenía me repercutió un poco.


Pero básicamente el método de elaboración que he utilizado para esta funda, es el mismo que el que utilicé para la funda para mi Ebook. Hice unas 'ilustraciones' a modo de explicación del proceso, en la entrada del Ebook aquí. Y bueno aprovechando mi capricho de estas navidades (me compré tela nueva bonita y barata como ya mencioné creo) y el primer uso fue este.


Pues nada, qué decir. Hacer estas cosas me proporcionan una satisfacción personal enorme. Ahora no creo que sea posible pero quizás cuando tenga un piso propio me plantee seriamente el crear una tienda online, porque tengo muchas ideas pero por falta de tiempo y sobre todo espacio se me hacen el doble de difíciles de realizar. 

Pero nada, espero que les haya gustado esta funda, yo la verdad es que quedé enamorada del estampado.

________________________________________________________________________________________


Here we are, my last creation. In my opinion I always prefer give handmade presents because have an special dedication and time spent which possible the other person will apreciate more. Well, about this cover, it is a present to my lovely aunt Jackie. Recently my uncle gave her a beautiful Samsung tablet which was totally unprotected without cover for a few weeks until yesterday.

So last night, finally I decided that it should be finish at soon as possible, so I spent all last night finishing it. You know, when you can reflect in your mind how is going to be I can't just wait. Well, like a personal detail I stitched a 'J' in a piece of fabric and I stiched on one side. I don't know about embroidery (something that I would like to know) but well, I did what I could. I guess that like I was tired it impacted in the result.

Basically it was the same process than with the cover for my Ebook in the last entries. There I created some 'illustrations' to explain that process, so you can see that here. So, like I bought this beautiful fabric the sales, I used it.

What can I say? Create things are my passion, it gives me a huge personal satisfaction. Now I believe that when I have my own flat the I could maybe create an online shop, because I have a lot of nice ideas but is just I haven't got time but also I haven't got space. So it could be difficult to carry on.

I hope you like this new cover, I really falled in love with this beautiful pattern.

4 comments:

  1. Muy bonita te ha quedado.Te felicito
    besos mama

    ReplyDelete
  2. That's a beautiful fabric selection! I've been making a couple of slip covers for my iTouch.

    We're working on our own store too and though we don't have a house (yet) we're going to make it work in an apartment. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks a lot Aubrey!

      Oh thats really nice, good luck!, I would like to create an online store with a friend or something, but I don't know nobody yet but if I am lucky next year maybe at the university can I know someone with same interests.

      Fingers crossed! :)

      Delete